Tangen 2011

11. september 2011  Kulturminnedagen
Årets tema var ”Skjulte skatter. Spor i landskapet». Finn Stokker med familie inviterte til Sørumstangen. Her har de restaurert til fordums prakt alle bygningene på småbruket.
I låven er det nå ei komplett samling av hesteredskap, navnet og ordnet. På bua haddeAstrid for anledningen stilt ut diverse gamle tekstiler som klær, duker og sengetøy. Fra det tidsriktige kjøkkenet i hovedbygningen ble det båret ut kaffe og nystekt kringle. Fantastiske samlinger !
Historielaget overrakte den gamle bormaskina fra Høgdasmia, det var ikke i samlinga fra før ! Det var omkring 40 deltagere i lett ruskevær som tok turen.
Finn sier han gjerne viser rundt også en annen gang, dersom historielaget eller andre ønsker å besøke stedet.

Vakker nostalgi
« av 7 »